تبلیغات
یك معلم ریاضی - تغذیه دانش آموزان در فصل امتحانات
 
یك معلم ریاضی
ریاضی برای زندگی
درباره وبلاگ


به نام خدا
به وبلاگ شخصی من خوش آمدید.
سجاد خسروپور هستم، کارشناس آموزش ریاضی، کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی ، دبیر رسمی و سرگروه رشته ریاضی مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان.
قصد دارم در این وبلاگ علاوه بر ریاضیات و تکنولوژی آموزشی که رشته شغلی و تحصیلی من هستند مطالب دیگری که به آن ها علاقه دارم و فکر می کنم که به درد خیلی ها میخوره قرار بدم.
امیدوارم که با نظراتتون به من کمک کنید تا وبلاگ بهتر و مفیدتری داشته باشم.

آدرس های دیگر وبلاگ:

www.1moallem.ir

www.1moallem.sub.ir

تدریس خصوصی ریاضیات در شهرستان لاهیجان:

09025559909

اللهم عجل لولیک الفرج

مدیر وبلاگ : سجاد خسروپور
نویسندگان
نظرسنجی
آیا آموزش و پرورش ما موفق است . اگر خیر به کدام یک از دلایل زیر؟










تغذیه دانش آموزان در فصل امتحانات

بسیاری از دانش‌آموزان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می‌پردازند و تصور می‌کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می‌شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می‌توان بازده فکری را افزایش داد. به کارگیری نکات و توصیه‌های زیر توان شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می‌دهد.

 •   در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید، در عین حال از مصرف زیاد شیرینی و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌ها ممکن است در نگاه اول انرژی‌زا به نظر برسد اما باید توجه داشت که این قابلیت در آنها بسیار کم دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما خواهد داد.

 •   بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که غذاهای نشاسته‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر در کیفیت خواب در شب امتحان مفید است.

 •   در صبح روز امتحان نیز بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

 •   کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی‌توانند صبحانه مفصل بخورند ، توصیه می‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

•   بعضی از دانش‌آموزان به دلیل اضطراب زیاد امتحانات خود را خراب می‌کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنند. بعضی از سبزی‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید است.

 •   خوردن نان و پنیر و گردو یا تخم‌مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کنند تا در طول امتحان آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی‌های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

 • خوردن جگر، گوشت و ماهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می‌کند زیرا کم‌خونی نیز یکی از دلا یل کاهش یادگیری و تمرکز است.

 •   خوردن آجیل مغزدار از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم بوده و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

 •   از خوردن زیاد شیرینی‌ها، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی‌های گازدار در شب امتحان خودداری کنید زیرا اینها نمی‌گذارند در شب امتحان خواب راحتی داشته باشید.

•   در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

•   در ایام امتحان، بیشتر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرید و از خوردن غذا، بیرون از خانه جدا خودداری كنید. غذای خود را خوب بجوید و آرام میل كنید.

 •   در طول روز (اما نه همراه غذا) آب كافی بیاشامید (بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یكی دو ساعت پس از غذا اشكالی ندارد). آشامیدن آب و نوشیدنی‌ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.

•   در زمان كار یا مطالعه غذا نخورید و برای‌ ‌غذا خوردن زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید‌.

 •   برخلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن‌ ‌به انرژی را افزایش نمی‌دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی بسیار شیرین و پر چرب در طول دوران امتحانات نه تنها مفید نیست بلكه سبب افزایش وزن و بروز چاقی‌ ‌می‌شود.

 •   صبحانه غذای اصلی است، ناهار و شام را كمی مختصرتر بخورید اما صبحانه را كامل‌تر میل كنید.

 •   مصرف روزانه یك لیوان شیر‌ ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

 •   در موقع مطالعه از خوردن انواع تنقلات خودداری كنید.

 •   مصرف سبزی‌های تازه (البته بعد از ضد عفونی كردن) و میوه‌های تازه توصیه می‌شود.

 •   اگر در صبحانه پنیر می‌خورید، بهتر است آن را همراه گردو میل كنید.

 •   ماست و دوغ ترش، خواب آور است اما خوردن ماست شیرین اشكالی ندارد.

 •   از خوردن قهوه و چای پر رنگ، خودداری كنید ولی چای كم‌رنگ مفید است.

 •   تغذیه متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه‌ها سبب كاهش استرس امتحان می‌شود.

 •   اگر احساس خستگی می‌كنید، كمی استراحت كنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرك، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی‌شود






نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها : تغذیه دانش آموزان در فصل امتحانات،
لینک های مرتبط :
1397/02/18 03:09
An intriguing discussion is worth comment.
I believe that you ought to publish more on this subject, it may not be a taboo matter but generally folks don't talk about these
subjects. To the next! All the best!!
1397/02/10 14:37
Nice respond in return of this difficulty with firm arguments and telling the whole thing concerning that.
1396/06/25 23:03
My spouse and I absolutely love your blog and find
most of your post's to be exactly I'm looking for. Do you
offer guest writers to write content for you? I wouldn't mind creating a post or elaborating on most of the
subjects you write regarding here. Again, awesome site!
1396/06/18 12:10
Hi this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG
editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience
so I wanted to get guidance from someone with
experience. Any help would be enormously appreciated!
1396/02/22 06:53
Why visitors still make use of to read news papers when in this technological
world all is available on net?
1396/01/31 23:26
I believe what you said made a great deal of sense. However, what about this?

what if you added a little information? I ain't suggesting your information isn't good., but what if you added
a title that makes people want more? I mean یك معلم ریاضی
- تغذیه دانش آموزان در فصل امتحانات
is kinda boring. You could peek at Yahoo's home page and note
how they create post titles to grab viewers to click.

You might try adding a video or a related pic or two
to get people interested about what you've got to say.
In my opinion, it could bring your website a little livelier.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :









Free PageRank Checker